Assalamualaikum Dan Selamat Datang... Blog ini terbuka untuk kritikan dalam usha untuk menambah baik..

Isnin, 26 Oktober 2009

Semua Tak Nak Mengakui Pro UMNO

Kini semua dah tak nak mengaku dia pro atau fraksi UMNO dalam PAS.

Dulu merekalah paling sibuk mengaturkan pertemuan dengan pemimpin-pemimpin UMNO untuk membentuk Kerajaan Perpaduan. Mereka melakukan di dalam gelap, mereka melakukan di belakang pengetahuan ahli-ahli PAS. Mereka melakukan tanpa restu Mursyidul Am PAS. Malah mereka berani menafikan adanya pertemuan itulah sehinggalah ianya didedahkan sendiri oleh Abdullah Ahmad Badawi, Presiden UMNO ketika itu.

Yang istiqamah dengan Pakatan Rakyat hanyalah Mursyidul Am PAS ketika itu. Sedangkan pemimpin tertinggi kenanyakannya, cuba menyembunyikan pertemuan sulit tersebut dengan pelbagai penafian dan apabila didedahkan oleh Abdullah Ahmad Badawi, muka mereka terpalit najis, berkluk-klek membuat penjelasan dan kemudian menuduh pula kononnya ahli-ahli PAS tidak banyak membaca mengenai Kerajaan Perpaduan.

Diharamkan tulisan Tuan Guru Nik Aziz daripada tersiar di Harakah, dipadamkan tulisan Dr Dzulkefli Ahmad mengenai penolakan mengenai Kerajaan Perpaduan, ditukarkannya Ketua Penyunting Harakah kepada yang boleh menjadi Pak Turut mereka, dipecatnya Khalid Samad dan Saari Sungip dari Dewan Harian PAS Selangor, diusir DJ radio TKO.fm kerana lantang tidak menyetujui gagasan Kerajaan perpaduan di dalam siarannya dan beberapa langkah lain diambil sebaik saja Mustafa Ali dilantik menjadi Setiausaha Agong PAS yang baru.

Selepas tersepit dengan isu itu, diarahkan Pengerusi Jawatankuasa Disiplin untuk mengeluarkan kenyataan akan diambil tindakan kepada sesiapa yang masih membicarakan soal Kerajaan Perpaduan.

Ahli-ahli PAS sekalian cuba diperbodohkan. Cuba dipermainkan setelah amanah yang diberikan, telah cuba mereka khianati.

KINI, apabila timbul semula isu tersebut, fraksi UMNO dalam PAS macam cacing kepanasan. Anehnya, tidak ada seorang mahu mengaku mereka pro atau fraksi UMNO. Masing-masing bersuara untuk menjadi jaguh perjuangan Pakatan Rakyat. Kononnya!


Kebenaran itu tetap terpahat sekalipun mulut-mulut mereka cuba memadam perbuatan-perbuatan curang mereka yang telah memecah-belahkan jemaah sebelum ini.

Allah pasti menyelamatkan parti ini dari mereka yang bermuka-muka, dari mereka yang pemalas, dari mereka yang belum mengakui perbuatan jalang mereka yang telah menyebabkan Pakatan Rakyat hampir kecundang di Manek Urai dan telah kalah di Bagan Pinang.

Kita sekali lagi mencabar mereka supaya MENAFIKAN bahawa mereka pernah membuat pertemuan dengan pemimpin-pemimpin UMNO sebelum ini untuk membentuk Kerajaan Perpaduan.

Jika tidak, mereka perlu meminta maaf kepada sekalian ahli PAS lantaran pengkhianatan yang dilakukan sebelum mereka dibalas sendiri oleh Allah s.w.t. - Empunya jemaah ini.

Tiada ulasan:

Photobucket
Template by : realaduka .blogspot.com