Assalamualaikum Dan Selamat Datang... Blog ini terbuka untuk kritikan dalam usha untuk menambah baik..

Isnin, 30 Mac 2009

KISAH BENAR MASJID SIMPANG TAIPING SEMALAM.

Saya menerima tel sahabat bertanyakan tentang kejadian "Rampasan Kuasa" di satu Masjid di Bukit Gantang. Melihat laporan akhbar melaporkan ia angkara bekas Menteri Besar yang juga Calon PAS- DS Nizar Jamaludin. Setelah menyelidiki masjid saya difahamkan berlaku di Masjid Simpang Taipig... Cantikkk. Imamnya adalah sahabat baik saya...

Terus mendail nombor hpnya. Semalam baru bertemu beliau di taiping. Ketika menjawab telefon beliau dalam perjalanan ke Kuala Lumpur... " Memang ana imam yang bertugas masa tu dan memang ana yang jemput DS Nizar jadi imam" saya lega..beliau bercerita...

Masa ana datang Maghrib, DS Nizar telah ada,. Memang ana difahamkan beliau akan solat di situ..tak pulak dengar cerita umNO nak buat bacaan Yasiin. Mungkin depa dah tahu DS Nizar nak ke situ... ( mengikut catatan, Zamri memang banyak kali didapati menjejaki DS Nizar setelah DS Nizar hadir di sesuatu tempat sejak mula merampas kuasa.)Ana tak perasan ada Zamri dan Muhyidin Yasin.. Ana terus bagi pada DS Nizar jadi imam.

Selesai menjadi imam dan wirid DS Nizar melepaskan Pembesar suara lalu di ambil oleh seorang imam luar yang diangkut ke situ( katanya usatz MPT- Terompah le tu ustaz jelmaan -MPT mana ada jawatan ustaz). Ana minta pembesar suara tetapi beliau tak bagi...ana jerkah bagi tau "ana imam di sini". Terkejut lalu terus menyerahkan kepada ana mikrofon tu. Ana pun jemput orang yang jadi imam tadi hurai ayat " wa'tasimu" (aliImran) untuk beri tazkirah. Tiba tiba orang umNO bantah tak mahu tazkirah..politik katanya. Oleh kerana agak kecoh ana pun serah untuk baca Yasin..DS Nizar turut berada bersama ketika membaca Yasiin. Zamri telah keluar sebelum Yasiin dibacakan..tinggal Muhyidin dan Calon.

Kalau DS Nizar bagi Tazkirah ana cadang nak jemput pulak Zamri lepas tu...sahabat saya menambah... Lepas ni mungkin kena pecat le ana.... Beliau menghabiskan cerita... Tahniah saya menyambut... Agaknya sahabat itu akan jadi seperti Ramlan Porigi le gamaknya....

Kesimpulan; Nizar dijemput oleh imam bertugas bukan merampas sebagaimana cerita Zamri penipu.
Nizar bertolak ansur dan bersedia membaca Yasiin bersama dalam majlis walaupun imam luar yang diangkut menjadi khalifah hari tu..

Inilah cerita dari mulut insan yang terlibat dan tiada kepentingan dalam cerita ni... Zamri.... Dari dulu hingga kini dan selamanya tak boleh dipercayaiiii

Nak dengar sendiri dari sahabat tu boleh hubungi saya..tapi kalau saya tak kenal sedara...jangan harap saya nak bagiiii.maaf le... Cerita penuh juge ada dalam Al Banjari sahabt yang hidup mati di Bukit Gantang..Tahniah! Blog MB pun ada Setpol pun ada...macam macam ada..

sumber anak sengat

Ahad, 29 Mac 2009

KEBIJAKSANAAN MILIK ORANG BERIMAN

Entah apa Isu yang nak dimainkan umNO lagi. Semuanya tak menjadi, Isu derhaka kini menjadi bahan tertawa. Cerita gadai tanah kat Cina makan diri bila didedahkan secara berangka tanah yang terlepas ke Tauke Cina di zaman umNO. Sebutlah pusat Judi Genting dan Bukit Tinggi, Pulau Pangkor Laut dan kilang Simen YTL di tanah rezab melayu//bla..bla..bla....

Berita tadi memainkan isu yang bukan isu, Nizar Pilihan DAP. Katanya Ngeh yang terdahulu mencadangkan Nizar sedangkan Nik Aziz membantah... Apa punya samdul la depa ni.. TGNA bukan bantah...cuma bagi pandangan kerana bebanan tugas DS NIzar. DAP cadangkan kerana mereka terlalu kagum kepada Nizar. PAS Miliki puluhan Calon berkaliber menanti... Namun di saat ini Nizar jauh mendahului. Aura DS NIzar dah mengalahkan Mawi. Mawi mungkin hanya menyentuh hati peminat melayu...Namun Nizar mampu menguasai semua bangsa.... Kini ketokohan Nizar langsung tak dimiliki Calon umNO..hatta Najib yang sedang bermimpi menjadi PM..

Dulu dikatakan Pakatan tidur sebantal namun mimpi berbeza...Namun bila mimpinya serupa . mereka kata plak PAS ikut DAP... macam budak budak le... Tidakkah kita bangga bila orang boleh terima pemimpin kita. Tanpa rasuah dan duit yang diberi, tanpa bas dan makan free.....??? umNo, MCA dan MIC tak pernah bersatu hati...bukan hanya mimpi lain lain tetapi tetapi katil pun tak serupa... setiap kali mereka bertemu , kita pasti tau membezakan antara mereka kerana mereka tak mampu bersama. Ketika umNO mencium keris kononnya membela Melayu, MCA bangkit membantah sikap biadab pemuda umNo, MIC pulak tak selesai masalah sendiri.

Pelbagai bangsa menerima DS NIzar kerana beliau bersih dari tuduhan Rasuah, Seleweng kuasa, Politik wang (rasuah le tu) jauh sekali komisyen kapal selam dan skandal betina yang memalit tubuh pemimpin BN. Pemimpin tertinggi umNO BN memang dikenali dari dulu... Siapa tak kenal Rosmah... siapa beliau sebelum bersama Najib? Siapa tak ingat Ziana Zin dan Hotel di Port Dikson??? Siapa bersamanya??? Siapa tak kenal CHua Soi Lek?? Pelakon tua yang akhirnya mengaku beliaulah melakukan aksi itu?? Rahim Thamby Chik?? dari negeri buaya nganga... Siapa tak ingat cucu nenek tua dari Melaka??? M Taib??? mungkin kasih Ku Yah masih menjadi ingatan abadi. Atau imegresen di Australia belum habis mengira wang yang ditimbang dan dibawa lari.... ahhhhhh malas nak menulis lagi... umNO tiada moral jauh sekali akhlakkkkk...

Sekarang bukan zaman budak budak yang malu meniru atau menerima pandangan orang lain. Memang budaya BN jangan terima pandangan orang lain selain BN. Shahril Samad pernah diambil tindakan kerana menyokong usul DAP walaupun usul itu diterima semua sebagai betul. Bagi PAS tiada salah orang memberi pandangan dan pandangan itu berbetulan dengan impian kita sendiri. Takkanlah kerana pandangan orang sama dengan pandangan kita, kita mesti tukar pandangan lain??

Di dalam Islam, ada adat yang diizinkan syariat. Kenapa Rasulullah tidah meruntuhkan Kaabah kerana kaabah di bina Nabi Ibrahim. Banyak penyelewengan di lakukan di kaabah sepeninggalan Ibrahim. Terlalu banyak contok adat yang dikekalkan didalam Islam lantaran ianya tak bersalahan dengan perintah Allah. Hanya si BODOH menolak kebaikan. Hikmah adalah milik orang beriman. Dimana kamu temui hendaklah kamu ambil...itu panduan Rasul untu kita., Tapi tak pe umNO mana pernah baca sirah dan hadith Rasull...semuanya maki dan caci tanpa sebarang perbincangan ilmiah yang mendorong perkembangan akal dan minda... nama pun umNO!

Siapa pun yang mencadangkan, andai itu satu kebaikan, maka terimalah dan laksanakan secara bersungguh kerana semua kebaikan milik orang beriman ANDAI KITA BERIMANNNN!
sumber anak sengat

BUKIT SELAMBAU : Kemeriahan bersama PAKATAN RAKYAT di penamaan calon..












Ok.. pakat-pakat bilang la berapa ramai yg datang bagi semangat kat Pakatan Rakyat... Melayu ada.. Cina ada... India ada... naga ada... gendang india ada... lepas tu gerai-gerai makan pon tak ketinggalan sama memeriahkan penamaan calon kali ini... jadi selamat bertarung... admin pening kepala kena panas tadi ingat nak relax sat nanti2 sambung balik... bila dah ok..

sumber kedahlanie

Video Dan Gambar PRK Bukit Gantang




















Dimaklumkan bahawa bandar Taiping sekarang ini telah dikuasai sepenuhnya oleh konvoi2 dan penyokong dari Pakatan Rakyat, di mana kombinasi bendera samada dari Keadilan, PAS atau DAP mendominasi sepenuhnya dan dikibar megah di setiap kenderaan 4 roda, motosikal dan van. Kepaduan 3 etnik yang disatukan melalui satu Pakatan Rakyat benar2 dijelaskan secara fizikal hari ini. Tidak terlihat kelibat penyokong BN turun meraikan calon mereka sehingga update ini ditulis.

Sebahagian dari penyokong2 Pakatan Rakyat yang menunggu dengan sabar mengiringi YB.Ir.Nizar keluar dar tempat penamaan Calon sambil berarak dengan laungan takbir sebentar tadi. Dijangka lebih 50, 000 orang mengiringi YB.Ir.Nizar...Taiping milik PR hari ini ! Bravo !!

Tepat pada jam 11.20am, pengumuman calon yg akan bertanding di kerusi Parlimen P.59 ialah

Calon BN
Ismail Sapian - BN

Calon Bebas
Kamarul Amizu bin Idris - lambang payung

Calon PAS
Dato' Seri Ir. Nizar bin Jamaluddin - PAS
skrip Albanjari

kredit to panzer(gambar) dan sungai_bedarah (video)

Khamis, 26 Mac 2009

Membantah KJ





Isnin, 16 Mac 2009

Dato' Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin said..

Assalamualaikum...

Kepada semua yang telah memberi komen tak kira manis ke pedas, kutuk ke puji ke, dsbnya, saya ambil kesempatan ini mengucapkan tahniah dan jutaan terima kasih kerana sudi kunjung dan beri komen serta kritikan.

Sebenarnya dalam mesyuarat exco kerajaan PR Perak ini ada di hadiri oleh 3 orang pegawai kanan yang cukup berpengalaman sebagai Ex-Officio.

Ini dibuat bagi membimbing serta menasihati semua ahli MMK supaya tidak buat keputusan yang berlanggaran atau bercanggah dengan setiap perundangan dan ketetapan negara dan negeri.

Oleh yg demikian setiap keputusan yang dibuat adalah melalui proses yang menyeluruh dan merujuk kepada mereka.

Kedua ,Semua ketua jabatan teknikal negeri memberi komen dan input tentang setiap permohonan terutama hal ehwal tanah, perlombongan, pelaburan dsbnya. Mereka juga akan menasihati jemaah exco dalam membuat keputusan.

Ketiga, setiap kali sebelum bermesyuarat exco, semua kertas baru untuk kelulusan atau penolakan akan dipersembahkan kepada kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Perak atau Raja Muda , Raja Dr Nazrin Shah. Lagipun, setiap keputusan yang dibuat pada mesyuarat exco sebelumnya juga akan dibentang minitnya kepada DYMM Sultan.

Tohmahan sahabat mengenai "gadai tanah" kpda Cina atau seumpamanya tidak berasas sama sekali dan hanya menunjukan kurang hemah serta bijak dalam membuat dakwaan tersebut. Sekali gus memperkecilkan kewibawaan semua institusi kerajaan yang terlibat.

Untuk pengetahuan semua, saya ingin menyatakan sedikit maklumat yang mana puluhan ribu ekar tanah kerajaan serta tanah rizab melayu yang di gadai dan dijual kepada kaum lain oleh kerajaan terdahulu sebagaimana UMNO menggadaikan Singapura, Pulau Pinang, Batu Putih, Sebahagian Pulau di Langkawi atau Pulau Pangkor Baru.

Sebahagian tanah kerajaan dan rizab melayu yang melayang ketangan cina akibat kecerdikan kerajaan terdahulu ialah:

1. 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK di Lekir, Manjung.

2. 5,000 ekar di Bruas

3. 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

4. 12,000 ekar kepada semua petani cina di Coldstream , Bikam, Bidor

5. Dan banyak lagi jumlah kecilan diseluruh negeri.

6. 200 ekar tapak kilang simin Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini ntanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Hiway!

Kerajaan PR berjaya menghentikan penggadaian tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial ditengah bandar ipoh, taiping, bidor , kinta, dan Perak Tengah pada pertengahan bulan Mac 2008, tarikh kerajaan PR ambil alih, oleh kerana tanah tersebut telah dijanjikan kepada towkay- towkay jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).

Sebenarnya penganugerahan hak milik selamanya kepada 102,000 lot kampong tersusun (kebanyakan melayu), 47,000 lot kampong baru (kebanyakan cina) dan sebilangan kecil kampong adat (orang asli), adalah janji PAS dalam manifesto PRU-12.Bukan janji DAP!. DAP tiada manifesto ketika itu di Perak.

Seandainya semua keluarga kampong baru (47,000) menerima anugerah hak milik selamanya, ianya hanya melibatkan sejumlah tanah tak lebih dari 3000 ekar . Ya! tak lebih tiga ribu ekar. Oleh kerana tanah lot di kampong baru jauh lebih kecil saiznya. Kerajaan akan memperolehi tanmbahan revenue (oleh kerana kenaikan kadar premium tanah ) sejumlah RM330 juta. Nilaian tanah akan menjadi RM1.6 billion dipasaran dan tanah tersebut boleh disandarkan ke bank komersial oleh tuan milik jika di tukar kepada hak milik selamanya. Mereka boleh buat pinjaman dan membina rumah yang kekal dan cantik kerana tiada kebimbangan tanah mereka akan dirampas dimasa akan datang. Ini cuma kampong baru, belum lagi kampong tersusun!

Cuba bandingkan dengan jumlah keluasan tanah yang digadai oleh kerajaan dahulu.! Kerajaan Perak tiada dapat apa-apa bahkan kerugian berjuta-juta dan putih biji mata kita orang melayu sebagaimana melihat "kecerdikan " pimpinan UMNO gadai Singapura, Penang dll.

Saya amat berharap menghebahkan perkara sebenar kepada rakyat Perak khususnya kaum saya orang melayu, akan pengkhianatan pimpinan UMNO sewaktu mereka berkuasa dahulu.Namun hajat ini tidak kesampaian kerana TM Radio Perak FM tak bagi kerana di milik UMNO, (agaknya!).

Ahad, 15 Mac 2009

Dr. Mahadhir : UMNO bertindak di luar perlembagaan.

KUALA LUMPUR ,14 Mac :- Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, rampasan kuasa dari kerajaan negeri Pakatan Rakyat oleh Umno/BN tidak mengikut perlembagaan.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, banyak kesilapan, strategi yang salah dan kecuaian berlaku dalam ' rampasan kuasa' 5 Feb itu, yang dirancangkan oleh TPM DS Najib sehingga mendorong kepada krisis semasa di Perak.

"Anda tidak boleh menjatuhkan Menteri Besar atau Perdana Menteri tanpa undi tidak percaya yang perlu diadakan melalui persidangan dewan undangan negeri," katanya pada majlis anjuran Mubarak.

"Umno-BN terlalu cuai dan tidak menunggu persidangan DUN tetapi sebaliknya meminta perkenan Sultan Perak supaya menyingkirkan Menteri Besar," katanya merujuk pada keputusan Sultan Azlan Shah meminta Datuk Seri Nizar Jamaluddin meletakkan jawatan.

"Setahu saya, tiada peruntukan seumpama itu dalam Perlembagaan Negeri Perak mahupun Perlembagaan Persekutuan."

Dr Mahathir berkata oleh kerana itu, kini mahkamah boleh membuat keputusan bahawa Sultan tidak mempunyai kuasa untuk menyingkirkan seorang Menteri Besar.

BN sepatutnya mematuhi undang-undang negara, terutama Perlembagaan, katanya sambil menegaskan bahawa sesuatu yang bertentangan dengan undang-undang akan menyebabkan rakyat tidak menerimanya.

"Kita telah membuat kesilapan dalam tindakan yang diambil, jadi kini rakyat menentang kita,"katanya yang keluar daripada Umno pada tahun lepas


sumber cinaIslam

Jumaat, 13 Mac 2009

VIDEO PROF AZIZ BARI : ISU PERAK









http://perakexpress.com/www/?p=1741

Selasa, 10 Mac 2009

Rakaman Ceramah Anwar Ibrahim di Bukit Selambau 7 Mac 2009

Bahagian 1


Bahagian 2


Bahagian 3

Jumaat, 6 Mac 2009

Tv Selangor Parlimen



Template by : realaduka .blogspot.com